Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /var/www/sbamarketing.dk/synrgi.dk/wp-content/themes/voice/include/options/ReduxCore/extensions/customizer/extension_customizer.php on line 358

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /var/www/sbamarketing.dk/synrgi.dk/wp-content/themes/voice/include/options/ReduxCore/extensions/customizer/extension_customizer.php on line 380

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /var/www/sbamarketing.dk/synrgi.dk/wp-content/themes/voice/include/options/ReduxCore/extensions/customizer/extension_customizer.php on line 384

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /var/www/sbamarketing.dk/synrgi.dk/wp-content/themes/voice/include/options/ReduxCore/extensions/customizer/extension_customizer.php on line 411

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /var/www/sbamarketing.dk/synrgi.dk/wp-content/themes/voice/include/options/ReduxCore/extensions/customizer/extension_customizer.php on line 423

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /var/www/sbamarketing.dk/synrgi.dk/wp-content/themes/voice/include/options/ReduxCore/extensions/customizer/extension_customizer.php on line 442
Få flere kunder som håndværker med disse billige & effektive tips

Guide: Få flere kunder og ordrer som håndværker

Uanset om du er en nystartet eller etableret tømrer, murer, elektriker, VVS’er, maler eller noget helt sjette inden for håndværkerfaget, så vil denne guide give dig de bedste forudsætninger for at få flere kunder som håndværker.

Især som nystartet håndværker kan det være vanskeligt at få nye kunder og få fyldt ordrebogen op. Heldigvis er der en masse effektive (og billige) tips og tricks DU som selvstændig håndværker kan benytte dig af med henblik på at få stabil strøm af nye kunder og opgaver. Det er lige præcis disse tips og tricks jeg vil løfte sløret for i denne guide til flere kunder som håndværker.

Oversigt:

  1. Bliv leverandør hos 3byggetilbud.dk
  2. En firmahjemmeside vil skaffe dig kunder døgnet rundt
  3. Høj kvalitet og troværdighed vil give dig et konstant flow af kunder
  4. Tips og tricks til at få flere lokale kunder
  5. Bliv underleverandør

Læs med herunder og få mine 5 bedste tips og tricks til flere kunder som håndværker!


Tip 1: Bliv leverandør hos 3byggetilbud.dk

– og få nye kunder allerede i morgen!

Dette tip til flere kunder som håndværker er uden tvivl mit bedste. 3byggetilbud.dk er Danmarks største formidler af byggeopgaver. Hver måned er der tusindvis af danskere som søger tilbud på byggeopgaver – og det er blandt disse, at du finder dine nye kunder.

Med 3byggetilbud.dk kan du for et beskedent beløb om året (sammenlignet med, hvad du kan ende med at tjene) få adgang til flere relevante og lokale kunder, der meget vel kan gå hen og blive så loyale, at de vender tilbage til dig igen og igen.

Se videoen og find ud af, hvordan 3byggetilbud.dk kan hjælpe dig med at få fyldt ordrebogen

Derfor skal du være leverandør hos 3byggetilbud.dk

  • Adgang til nye, potentielle kunder
  • Der bliver IKKE taget procenter af dine opgaver
  • Større profilering i form af en virksomhedsprofil
  • Du får en personlig konsulent tilknyttet
  • Flere kroner på bundlinjen

Hvad siger andre håndværkere om 3byggetilbud?

I videoen herunder kan du høre, hvad Anders Eger fra Egerbyg A/S har fået ud af at være leverandør hos 3byggetilbud.dk.

Vil du også gerne have flere kunder, meromsætning og en positiv bundlinje?

Hvis du – ligesom jeg – synes, at 3byggetilbud.dk er en fantastisk mulighed for håndværkere, der gerne vil have flere kunder på en nem og billig måde, så læs mere om mulighederne.

Læs mere

Tip 2: En firmahjemmeside vil skaffe dig kunder døgnet rundt

Mit næstbedste tip handler om, at du og din virksomhed skal have en hjemmeside. Med en hjemmeside er det nemlig muligt at skaffe nye kunder døgnet rundt – alle årets 365 dage. Derudover er der flere og flere kundeemner som starter deres håndværkerjagt på internettet, hvorfor det er ekstremt vigtigt, at du er tilstede online – ellers kan du godt vinke farvel til mange potentielle ordrer (kilde).

Hvordan får du lavet en sælgende hjemmeside til dit håndværkerfirma?

firmahjemmesideDu er håndværker og har med stor sandsynlighed ikke forstand på, hvordan du får lavet en super sælgende firmahjemmeside. Heldigvis findes der et væld af dygtige personer og firmaer som kan hjælpe dig.

Når du skal have lavet en hjemmeside til din håndværkervirksomhed, vil jeg anbefale dig at bruge rigelig med tid på at finde den helt rette leverandør. Der er nemlig stor forskel på kvaliteten af de enkelte hjemmesideleverandører.

Et godt råd er at søge lokalt efter en person eller et webbureau som kan hjælpe dig. På den måde har du rig mulighed for at mødes med leverandøren og danne de bedste forudsætninger for et godt og gennemsigtigt arbejde.

Det er i øvrigt uhyre vigtigt, at du tjekker leverandørens referencer. Referencer er en god måde at vurdere et webbureau eller en enkelt person på. Og hvis du er ekstra smart, kontakter du en eller flere af referencerne og høre nærmere om følgende:

  • Hvordan har samarbejdet forløbet?
  • Blev deadlines osv. overholdt?
  • Er pågældende leverandør anbefalelsesværdigt?
  • Og vigtigst af alt: Har hjemmesiden givet flere kunder?

OBS: Pris og kvalitet hænger unægtelig sammen. Derfor vil jeg ikke anbefale dig at vælge en billig løsning, hvis du drømmer om en hjemmeside, der kan skaffe dig mange kunder nu og på sigt.

SEO – Søgemaskineoptimering

Hvad nytter det at have en hjemmeside, hvis ingen kan finde den? I dag er der som sagt flere og flere potentielle kundeemner, der starter håndværkerjagten på Google. Derfor er selvfølgelig belejligt, at du og din hjemmeside er til at finde på Google.

I den forbindelse skal din hjemmeside søgemaskineoptimeres, så siden bliver fundet på relevante søgeord. Hvis du for eksempel er en tømrervirksomhed med base i Ålborg, så er det fordelagtigt, hvis du bliver fundet, når folk søger på ”tømrer Ålborg”. Det er lige præcis dét SEO/søgemaskineoptimering handler om.

Hvordan søgemaskineoptimerer du din hjemmeside? Jeg anbefaler, at du allierer dig med et anmelderrost SEO-bureau som kan hjælpe dig. Med den rette SEO-indsats kan du nemlig få fyldt ordrebogen op på rekordtid. Tit og ofte kan webbureauet hjælpe dig eller sætte dig i kontakt med et godt SEO-bureau.

AdWords

AdWords er et godt alternativ til SEO. AdWords er betalt annoncering, hvor du betaler for at ligge så højt som muligt i Google. Til denne form for markedsføring vil jeg også anbefale dig at finde et godt bureau som kan hjælpe dig. Det handler om at finde et bureau, der kan hjælpe dig med at tjene flere penge end du bruger på AdWords.

Facebook

Flere og flere håndværkere er begyndt at reklamere for dem selv på Facebook – og med god grund. På Facebook kan du nemlig dele gode tilbud, vise billeder af dit arbejde og helt generelt bygge et godt forhold til dine følgere/potentielle kunder. Spangsbjerg Totalbyg ApS er en håndværkervirksomhed som virkelig forstår at bruge Facebook til at skaffe flere kunder. Lad dig endelig inspirere af dem!

Skærmbillede 2016-08-08 kl. 18.46.45


Tip 3: Høj kvalitet og troværdighed vil give dig et konstant flow af kunder

Tro det eller ej, men pris og hurtig levering er for de fleste boligejere ikke længere den vigtigste faktor, når der skal vælges håndværker/byggefirma (kilde). I dag betyder kvalitet og troværdighed meget mere. Derfor er det selvfølgelig to ting du som håndværker skal stræbe efter, hvis du gerne vil have flere kunder.

Jeg antager, at du allerede ved, hvordan du leverer optimal kvalitet til dine kunder. Derfor er det ikke et emne, jeg vil gå yderligere i dybden med. I stedet vil jeg fokusere på, hvordan du bliver mere troværdig.

Sådan bliver du en troværdig håndværker

Der findes mange måder at blive en mere troværdig håndværker på. Noget du bør fokusere ekstra meget på, det er dialogen mellem dig og kunden. Denne dialog er ekstrem vigtig for kundeforholdet nu og i fremtiden. Derfor kan det altså godt betale sig at bruge tid på at forventningsafstemme med kunden, så begge parter er 100% klar over, hvad arbejdet/forløbet indebærer.

En fordel ved at være mere troværdig end konkurrenten er, at du ikke behøver at prisfastsætte dig som den billigste. Det er tømrermester Jakob Ebbesen fra Fårvang et godt eksempel på. Han udtaler til BygGaranti.dk:

  • ”Jeg laver mange tilbud og får ofte den tilbagemelding, at jeg ikke var den billigste, men at de vælger mig alligevel, fordi mit tilbud var det grundigste og mest troværdige. Selvfølgelig er der kunder, som kun tænker på at få den billigste løsning. Det må de gerne. Men så gør jeg meget ud af, at de skal vide, hvad de får. Det er ikke noget problem, hvis vi får afstemt forventningerne inden, vi går i gang. ” 

Byg Garanti skaber tillid til din virksomhed

Hvis du ikke allerede er medlem af Byg Garanti, så bliv det! Utallige undersøgelser viser, at et medlemskab hos Byg Garanti skaber tillid til din håndværkervirksomhed. På Byg Garantis hjemmeside fremgår det, at 80% af boligejerne foretrækker håndværkere, der er dækket af netop Byg Garanti. Ud over tillid får du selvfølgelig også en konkurrencefordel samt en masse brugbart materiale fra Byg Garanti du kan bruge i arbejdet med at få flere kunder.

OBS: Dansk Byggeri er også værd at melde sig ind i.

Anbefalinger på nettet er guld værd

Noget som virkelig kan rykke din forretning fra 0 til 100, det er anbefalinger på nettet. Hvis der er noget som boligejere og potentielle kundeemner elsker at læse, så er det anmeldelser og beretninger fra tidligere kunder. Det skaber nemlig tryghed.

Derfor skal du så vidt muligt få dine tidligere og nuværende kunder til at anmelde dig og komme med udtalelser. Det kan du gøre på forskellige måder. En smart måde at gøre det på, handler om at få dine tidligere kunder til at komme med en anmeldelse/udtalelse til din hjemmeside. På den måde kan dine hjemmesidebesøgende se, at der er tale om et reelt firma med gode referencer.

Læs hvad Kasper Bang fra Koed Tømrer og Byggeforretning har fået ud af anmeldelser på nettet

En anden måde – som faktisk er nemmere rent praktisk – handler om at få dine kunder til at anmelde dig på Anmeld-Håndværker.dk. Det eneste du skal gøre er at tilmelde dig på Anmeld-Håndværker.dk, så du får en virksomhedsprofil. Når denne er oprettet, kan du blot henvise dine kunder til profilen, hvis de gerne vil give dig en anmeldelse med på vejen. Fordelen ved Anmeld-Håndværker.dk er, at mange boligejere ser siden som yderst troværdig – og faktisk bruger den som et stort led i beslutningsprocessen, når der skal vælges håndværker.

Herunder kan du høre, hvad Anmeld-Håndværker.dk har betydet for Lars Heinrichsens forretning:


Tip 4: Tips og tricks til at få flere lokale kunder

Hvis du er på specifik jagt efter flere kunder i lokalområdet, er det nu du skal følge nøje med. Her får du nemlig mine bedste tips og tricks til at få flere lokale kunder som håndværker.

Annoncer i lokale medier

Gammeldags annoncer i lokale medier virker stadig, hvis du gerne vil have fat i det lokale segment. Derfor kan du med fordel overveje at købe annonceplads i lokalavisen eller lignende, hvor det er relevant.

Det er vigtigt, at annoncen indbyder til kontakt. Derfor skal du sørge for at gøre kontaktoplysningerne synlige og evt. lokke med et ekstra godt tilbud.

Flyers i postkassen

Flyers i postkassen kan også være en glimrende ide, hvis du gerne vil gøre opmærksom på dig selv som håndværker. Sørg for at få lavet nogle flotte flyers som faktisk er værd at se på. Jeg anbefaler, at du får et grafisk bureau eller lignende til at hjælpe dig med dine flyers. 

Sponsering af det lokale sportshold/gymnastikforening

Sponsering af det lokale sportshold kan også vise sig at være en god ide. På den måde støtter du en god sag samtidig med, at du gør lidt reklame for dig selv. Du kan for eksempel støtte i form af fodboldtrøjer med dit logo på. 

Google My Business

Google My Business er en gratis metode, der gør dig mere synlig på internettet. Google My Business handler kort sagt om, at du bliver fundet, når folk for eksempel søger på ”tømrer Silkeborg”. Som du kan se på nedenstående billede, er der altså mulighed for at blive placeret højt på Google ved at have en My Business profil. Hvis du ikke selv kan finde ud af at oprette Google My Business, anbefaler jeg, at du får dit foretrukne webbureau til at hjælpe dig eller ser ovenstående video.

lokale kunder håndværker


Tip 5: Bliv underleverandør

Mit sidste tip handler om, at du skal blive underleverandør. Fordelen ved dette tip er, at du på den måde er sikret en forholdsvis stor mængde arbejde – det afhænger selvfølgelig af den aftale du indgår. Du kan være underleverandør på mange forskellige måder. Derfor er der ikke et facit for, hvordan du skal bære dig ad. Hvis du for eksempel driver en tømrervirksomhed, kan du overveje at blive underleverandør for et firma, der sælger typehuse. At være underleverandør kan især være lukrativt, hvis du har en spidskompetence, der er mangel på. Måske er du regionens bedste til at lægge parketgulv? Tænk over dine muligheder!


Vil du have flere tips til flere kunder?

Hvis du allerede har benyttet dig af ovenstående tips og derfor gerne vil have flere, så har jeg herunder lavet en liste over relevante links. Der er tale om links, der indeholder flere tips og tricks til at få flere kunder som håndværker. Jeg opdaterer listen løbende som jeg finder flere gode og effektive tips:


Hvem står bag guiden?

Simon-Bak-Andersen-profilDet er mig, Simon, som har skrevet denne guide til flere kunder og ordrer som håndværker. Jeg har en baggrund som markedsføringsøkonom. Dog er det ikke min uddannelse, som har givet mig en viden om, hvordan håndværkere får ordrebogen fyldt op. Det er derimod min praktiske erfaring med online markedsføring – af bl.a. håndværkervirksomheder.

Jeg har genereret mere end 1000 kundeemner til håndværkere 

Disse 1000 kundeemner er blevet generet på baggrund af effektive og prisvenlige markedsføringsmetoder. Metoder som i den grad henvender sig til håndværkere, der gerne vil have et stabilt flow af nye kunder og byggeopgaver – uden at skulle betale en bondegård.

Jeg håber, du finder min guide brugbar. Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte mig på simonba93@gmail.com.