Annonce

Sådan bliver du skarp til salg på Amazon

Har I overvejet at udvide jeres virksomhed til også at have salg på Amazon? Digitalt salg er alfaomega i langt de fleste virksomheder, og der sker stadig en rivende udvikling på markedet. Det betyder også, at I er nødt til at nå alle de kunder, I har mulighed for. Amazon er en af verdens største salgsplatforme, så hvis I forstår at udnytte siden, kan I virkelig øge omsætningen den vej igennem.

Amazon er en platform, man skal lære at bruge ordentligt. Derfor kan I overveje at tage kurser i Amazon, så I er godt klædt på. Det handler blandt andet om SEO og om, hvordan I får jeres annoncering i fokus. Der skal skræddersys annoncer til jeres produkter, så I formår at øge jeres konverteringsrate og gøre brugerne til faktiske kunder, der køber produkter frem for blot at klikke forbi og ud igen.

Er en annonce ikke bare en annonce?

Det helt korte svar er nej. Det er sådan, at Amazon og andre søgemaskiner bruger forskellige algoritmer. Google er en af de andre store platforme, men den anvender helt andre algoritmer. Derfor kan I ikke bare kopiere en betalt annonce fra Google en til en over til Amazon – I er nødt til at tilpasse annoncen. En af de største forskelle på henholdsvis Amazon og mange andre søgeplatforme er da også, at Amazon er specialiseret i salg.

Derfor skal jeres annonce også være meget mere specifik. Her skal I udelukkende kæmpe mod andre virksomheder, der har præcist samme mål om salg, som I selv har – så hvordan skiller I jer ud? Det er noget af det, I kan blive meget skarpere på, hvis I tager Amazonkurser. Det kan både være for jer, der er helt grønne eller jer, der måske allerede har arbejdet lidt med det, men har brug for at lære endnu mere.

Skriv en kommentar