Annonce

Tips til en bedre søvn

Annonce:

Hvis du oplever, at søvnen ikke kommer så let til dig, som den kommer til andre personer, kan det godt være ekstremt frustrerende. For det første kan du jo mærke det på kroppen, når du ikke sover godt – du har sværere ved at koncentrere dig på grund af trætheden, og det kan altså faktisk også give symptomer som hjertebanken og hovedpine. Derudover gør det dig nok også mindre rar at være sammen med for menneskerne rundt omkring dig. En god søvn er altså rigtigt vigtig.

 

Giv dig selv ro til at sove

Der er mange forskellige ting, der kan være forstyrrende, når du prøver at falde i søvn. Det kan være dine tanker, din mobiltelefoner der bimler eller luften der er løbet tør for ilt. Det gælder om at fjerne så mange af de forstyrrende faktorer fra dine omgivelser som overhovedet muligt.

Prøv så vidt muligt at få tømt hovedet for tanker inden sengetid, ligesom det er en god ide at lufte en smule ud – hvis vejret er til det, selvfølgelig.

 

En god pude kan gøre underværker

Man kan tale nok så meget om madrassen, du sover på, men faktisk er der en anden del af sengen, der også er ret central i samtalen om søvnproblemer – nemlig din pude. Uden den rigtige pude kan det godt være svært at sove godt om natten, og det kan i hvert fald godt resultere i, at du vågner flere gange om natten, eller ikke er udhvilet om morgenen.

Puden er faktisk med til at give dig rigtig meget af den støtte, som din krop har brug for, mens du sover. Det skal ikke forstås som, at madrassen slet ikke er vigtig, men puden har altså en noget større betydning, end den ofte får pålagt sig. En god latexpude former sig efter dit hoved og din nakke, og giver optimal støtte!

Skriv en kommentar